Tohle jsme už nějakou dobu věděli, ale Super Bowl trailer to definitivně potvrdil. Dundee: The Son a Legend není skutečný film, ale sofistikovaná reklamní kampaň na turistický ruch v Austrálii. Upoutávka přechází z traileru do reklamy plynule a vtipně a je posledním článkem první fáze kampaně. Tím to ale ani zdaleka nekončí.
Austrálie chce do roku 2020 zvednou částku, kterou přinese každoročně cestovní ruch, z 3,7 miliard dolarů na 6 miliard. Proto si Tourism Australia najal společnost Droga 5. Ta na základě průzkumu zjistila, že naposledy výrazně zájem turistů narostl v době, kdy vznikly filmy Krokodýl Dundee 1 a 2 a Paul Hogan následně vystupoval v reklamních spotech na Austrálii. Natáčení dalšího celovečerního filmu ale nepřipadalo v úvahu, na dvouletou kampaň je k dispozici „jen“ 27 milionů dolarů.
Vznikl tedy nápad připravit sérii falešných trailerů, které by přitáhly pozornost, pobavily publikum a zároveň představily krásy země. Paul Hogan souhlasil s pronajmutím práv a zadarmo v reklamní kampani zahrál. Následně se podařilo přesvědčit k bezplatné spolupráci Chrise Hemswortha, který už předtím fungoval jako ambasador australského cestovního ruchu. Všichni další australští herci hráli v reklamách také zdarma a právě Hemsworth doporučil do role Dundeeho nezvedeného syna Dannyho McBridea, kterému úloha přišla natolik zábavná, že ji přijal.
Natáčelo se převážně v prosinci, kdy panuje v Austrálii léto. Jednotlivé spoty režíroval Steve Rogers, uznávaný reklamní režisér, a o kameru se postaral Russell Boyd, který pořídil obrázky také k původnímu filmu z roku 1986. V následujících dvou letech by mělo být uvedeno téměř 150 různých spotů, ve kterých budou vystupovat McBride a další australské celebrity. Jestli jednotlivé reklamy budou tak zábavné, jako ty dosavadní, tak by mohlo jít o příjemné zpestření.
Zdroje: THR