První lednová novinka, která dokázala sesadit z první příčky Jumanji, je Labyrint: Vražedná léčba. Série, která odstartovala před čtyřmi lety, neměla úplně špatné tržby a narozdíl od Divergence nebude končit rozdělená na dva filmy s posledním kouskem v televizi. Debut 23,5 milionu je rozumný sešup od prvního dílu (32 milionů) a prvního pokračování (30 milionů). Film dá z Ameriky maximálně 65 mega, což není vzhledem 62milionovému rozpočtu úplně super, každopádně finále série má po prvním týdnu promítání 105 milionů globálně a předchozí díly daly celosvětově 300 milionů. Režisér Wes Ball by měl být v hledáčku většiny studií, protože tohle byla solidně ukočírovaná franšíza, která zásadně neklopýtla.
Dost slušná výhra je western Hostiles s Christianem Balem od režiséra Scotta Coopera. Cooper tentokrát s novým snímkem na žádnou oscarovou nominaci nedosáhl, ačkoli má na kontě třeba Crazy Heart. Film, který doposud běžel low profile v limitovaném nasazení a utržil 1,9 milionů, jde tento víkend do necelých 3000 kin a může se pyšnit 10 miliony. Dost velká ironie, že film, který Akademie ignorovala, má jeden z nejsilnějších přechodů z malého počtu kin na celé území USA.
A jak si vedou právě oscaroví kandidáti?. I nejnovější Spielbergovo drama znovu bojuje o sošku, stejně jako je tomu téměř pokaždé od roku 1998, kdy dorazil Vojín Ryan. Akta Pentagon na nominaci na Nejlepší film také dosáhla, samozřejmě s nepřekvapivou nominací pro Meryl Streep. Film spolu s nominacemi tlumí pád na pouhých -24 % oproti minulému víkendu a utržil ve třetím víkendu v širokém nasazení 8,8 milionu. Drama má tak z Ameriky už necelých 60 mega a celosvětově 83. Rovných 13 nominací dostala Tvář vody a film okamžitě zamířil do necelých 2000 kin. To znamená nárůst pláten o 161 % a 5,7 milionu dolarů za tento víkend. S 37,67 miliony film překonal del Torův Faunův labyrint a možná má šanci zdolat 59 milionů Hellboye. Mezinárodně je utrženo dalších skoro 14 milionů.
Do 1500 kin zavítaly Tři billboardy kousek za Ebbingem a také to znamená nárůst, akorát o polovinu méně než u Tváře vody. S +88 % oproti minulému víkendu jsme na 3,6 milionech a 37 milionech po 12 týdnech v kinech. Mezinárodně je utrženo dalších 34 milionů. Nit z přízraků je velké překvapení, které si kompletně podalo široké nasazení a zplodilo i pár mainstreamových memů. Popravdě většina čekala relativní nezájem a už jsme se ohlíželi po evropských trzích, ale novinka od Paula Thomase Andersona má tento víkend 2,9 milionů a desítku aktuálně.
Gary Oldman jako Churchill v Nejtemnější hodině zaslouženě dostává hereckou nominaci a film se s 98 miliony celosvětově (aktuální přírůstek v USA činil 2,1 milionu) posouvá mezi jedny z nejvýdělečnějších letošních oscarovek. Podobně se daří i Lady Bird, která už utržila v Americe 41 milionů a tento víkend má z 1333 kin 2,8 miliony.
Jumanji a Největší showman na moc nominací nedosáhly, ale to filmy nezastavilo od toho, aby se zapsaly do sbírky kinematografických rekordů. Jumanji s pátým nejlepším šestým víkendem všech dob, což je 16,4 milionu. Domácí tržba je aktuálně 338 milionů, což je třetí nejlepší výsledek pro Sony vůbec. Globálně mají Sony šestý film s 800milionovou tržbou. V tuhle chvíli to konkrétně dělá 822 milionů, což znamená devátý nejúspěšnější snímek loňského roku. Největší showman se taky nedá zastavit a za posledních dvacet let jde o třetí největší trvalku za Chicagem a Titanicem. Film má v Americe už 143 milionů a v šestém týdnu utržil s 9,5 miliony více než o debutovém víkendu. Mezinárodně je utrženo dalších 133 milionů. 12 Strong a Den of Thieves se udržely ve druhém týdnu průměrně (- 45%) a jejich 8 milionů a 30 mega z Ameriky je spíše číslo, které by mělo povzbudit zbytek světa, aby také něco přilil do výdělků. Dvanáct silných má zatím celosvětově 35 milionů a Doupě zlodějů 28,5 milionu.
Příští týden osamocená novinka Winchester: Sídlo démonů, mysteriózní horor s Helen Mirren a Jasonem Clarkem.
Zdroj: Forbes