Blade Runner 2049 byl podle kritiků sice vynikající, u diváků však neuspěl. Proč? Podle producenta a spoluscenáristy Ridleyho Scotta je snímek příliš dlouhý a pomalý a zasloužil by si sestříhat asi o půl hodiny. Režisér Denis Villeneuve si není jistý, proč film neuspěl, když je tak chválený. Jako možné důvody vnímá také délku a možná skutečnost, že diváci nebyli se světem filmu dostatečně obeznámení. Což je dost možná jádro pudla. Původní Blade Runner nikdy nebyl hit, jednalo se o kultovní záležitost, na kterou dodnes koukají především cinefilové. A divákům se zřejmě zkrátka a dobře nechtělo jít do kina na pokračování pětatřicet let starého filmu, který ani neviděli.
Snímek při 150milionovém rozpočtu utržil 258 milionů dolarů a to je prostě málo, je docela dobře možné, že ani po připočtení příjmů z televizních práv a domácího videa se studiu investice nevrátí. Proto je docela zajímavé, že Ridley Scott pořád nad projektem neláme hůl. V rozhovoru pro Digital Spy řekl, že doufá, že další film vznikne. Myslí si, že existuje ještě jeden vynikající příběh, který by se dal ze světa Blade Runnera vyprávět. Námět je připravený, zralý k tomu, aby jej nějaký scenárista rozvedl. Minimálně jeden další příběh je zkrátka minimum.
Že by na něj došlo, zní v tuhle chvíli nepravděpodobně, ale pokud přece ano, o čem by pojednával? Scenárista Hampton Francher, který psal „jedničku“ i „dvojku“ závěrem loňského roku připustil, že by nějaký nápad na pokračování také měl. Nechtěl by nicméně vidět Deckarda ve vesmíru, tak jako někteří fanoušci, ale možná v jiné zemi. Chtěl by vidět, jakým způsobem Deckard žil dál a jak by si vedl v kultuře, která je hodně odlišná od americké. Harrison Ford pak uvedl, že pokud by byl scénář dostatečně zajímavý, tak by se k roli Deckarda klidně znovu vrátil.
Momentálně příliš nevěříme tomu, že na trojku někdy dojde, ale pokud ano a pokud by byla stejně dobrá, jako nečekaně povedená dvojka, nikdo z diváků by se asi nezlobil. Na závěr si můžete pustit video, které ukazuje, jak se rodily digitální triky:
Zdroje: Yahoo, Al Arabiya, Digital Spy, Metro