The Possession dánského režiséra Oleho Bornedala představuje příběh o mladé dívce, jenž si jednoho krásného dne z domácího výprodeje zakoupí normálně vyhlížející antickou starožitnou skříňku. Posléze dívenka Em ale zjistí, že skříňka skýtá nepříjemné překvapení v podobě ukryté duše zlého démona, který má v plánu ji posednout. Že se s Em děje něco podivného zjistí její otec Clyde, který se musí spojit s bývalou manželkou Stephanie, o svou dceru proti zákeřnému démonovi bojovat a zamezit, aby její duši ovládl úplně.
Dán Ole Bornedal předtím natočil Hlídače mrtvých (a též jeho americký remake) nebo psychothriller Deliver Us From Evil, obojí oceňované snímky. Titul The Possession (dřívější název Dybbuk Box) producentsky zaštítil Sam Raimi (trilogie Evil Dead a Spider-Man), z původní „eRkové“ přístupnosti bylo sraženo na PG-13 a premiéra byla odsunuta o téměř osm měsíců kvůli jinému hororu ze společnosti Paramount – The Devil Inside, které by si vzájemně konkurovaly a je mezi nimi jistá podobnost v příběhu. Film operuje s rozpočtem necelých osmnácti milionů, pyšní se, že je příběh inspirován skutečnou událostí a premiéra v USA je ohlášena 31. srpna. U nás snímek uvidíme až od dva měsíce později.
Do hlavní role režisér obsadil mladou Natashu Calis, jejího otce si zahraje Jeffrey Dean Morgana, který vešel do povědomí diváků díky jeho skvěle ztvárněnému Komediantovi v povedené comicsovce Watchmen - Strážci a komiksové akční podívané Parchanti. Tvář jeho bývalé manželky dostane Kyra Sedgwick (Muž na hraně, Gamer). Ze známějších herců se ve filmu objeví už jen Grant Snow (Merlose Place) v jedné z vedlejších rolí. Za scénářem stojí Juliet Snowden a Stiles White dvojice, která má na svém kontě mysteriozní sci-fi Proroctví s Nicolasem Cagem, popřípadě chystaný remake Poltergeista.
Upoutávka začíná zcela nevinně a drží se stejných metod, jako ostatní filmy pohrávající si s tímto žánrem. Takže zde máme příběh s disfunkční rodinkou, kdy se má otec postarat o svou dceru a strávit s ní nějaký čas. Zhruba v polovině začne režisér prokládat střihy z dobře vypadající idylky na znepokojivé obrazy s pozvolna vystupující hrůzou. Napětí tedy postupně roste až do děsivého konce. Námět není bůhví jak originální, takže je jen na režisérovi, jaký finální výsledek se mu z toho podaří vytřískat.
The Possession: Trailer |