Recenze: Nebe existuje

Recenze: Nebe existuje | Fandíme filmu
Syn Grega Kinneara byl v nebi. Mezi věřícími v USA šlo o hit, ostatní nemají příliš o co stát.

Režisér Randall Wallace (Údolí stínů, Muž se železnou maskou) na sebe vzal nelehký úkol, přiblížit divákům různých vyznání příběh malého chlapce Coltona, který při operaci po prodělaném závažném zdravotním problému zažije cestu do nebe. Jeho nevinné, barvité popisy věcí a míst, která sám nikdy nenavštívil, silně otřesou vírou jeho toce, Todda Burpa, oblíbeného kněze z malého amerického města. Film je adaptací knihy napsané podle skutečných událostí, jejímiž autory jsou sám Todd Burp a Lyn Vincent.

Veskrze milý film sice těží ze zajímavého obsazení Grega Kinneara (Stuck in Love) a Kelly Reilly (Sherlock Holmes, Eden Lake), bohužel však herecké výkony působí trochu afektovaně a v mnoha chvílích i dost přehnaně až neuvěřitelně, ve snaze dohnat diváky alespoň k nějakým emocím. To se ale stejně příliš nedaří. Největšími devizami tak jsou „duhový“ vizuál a herecký výkon roztomilého, a na svůj věk výborného, Connora Coruma v dětské roli Coltona Burpa.

Už tak těžkou startovní pozici takto myšlenkově vyhraněného filmu ztěžuje ještě sluníčkovost celého příběhu, který se snaží ukázat silně nábožensky založenou rodinu kněze jako strašně cool, typickou americkou famílii, která si o víkendech se sousedy pinkne baseball a kázání jen tak mimochodem staví na mravokárných pohádkách o medvědech, lvech a jednorožcích. Podobné momenty „ze života“ však jen prohlubují pozitivní vyznění, jinak jsou značně nadbytečné a zdržují od ústřední zápletky.

Zcela nepochybně jde o film, který si mimo věřící publikum najde sympatie jen obtížně. Namísto toho, aby vás příběh přivedl k rozjímání o chlapcově zkušenosti, jde spíš o odpočinkovou záležitost se sympatickými tvářemi, na kterou po zkouknutí rychle zapomenete. Film je k dostání na DVD, na Slovensku běžel chvíli v kinech.

5/10