Komentáře 23

Emma | Fandíme filmu
Emma | 2015-02-27 17:50:16 | 0 0
Anarvin: No jo, tady je holt asi problém v tom, že mě ani těm nečtenářům, co na tom byli se mnou, nepřišlo, že by se to nedalo brát vážně, nebo to dokonce nefungovalo. Spíš to pro nás fungovalo přinejmenším stejně, jako valná většina běžné romantické (a nejen romantické) produkce, kde se taky vůbec neřeší, jak je možné že se do sebe hlavní dvojka zamilovala takřka na první pohled.
Ale to je prostě otázka toho, zda divák chce, nebo nechce hrát podle pravidel drtivé většiny romantických filmů (viz nepřítomné hluboké vnitřní motivy pro vztah Baby a Johnnyho v DD nebo třeba Rose a Jacka v T-ostatně už "praotec Shakespeare" se s tím vysvětlováním "proč" u Romea a Julie nijak nedrbal :-D). Těch snímků realisticky popisujících vývoj vztahu je totiž jak šafránu a není moc zábava na to koukat.
A s těmi vedlejšími postavami, které budou potřeba v dalších dílech, měli autoři dvě možnosti. 1)Zachovat se jako většina adaptací, dát je do prvního dílu a sklidit kritiku za jejich trapné nevyužití vycházející z předlohy (těžko si pro ně mohli v rámci stopáže vymýšlet zápletky navíc), nebo 2)Vykašlat se na zalidnění filmu, dát je až do dalších dílů a sklidit kritiku za to, že se pro děj zásadní osoby trapně zjevují odnikud až tehdy, když je to potřeba. Tak holt rovnou ušetřili práci sobě i kritikům :-)
Anarvin | Fandíme filmu
Anarvin | 2015-02-27 15:36:28 | 0 0
Co se týče vedlejších postav, tam bych víc určitě nechtěl. Naopak, daleko méně. Tam platí prostě staré dobré, "bylo to v knize, mrsknem to sem taky", i když z hlediska vývoje aktuálního filmu je přidaná hodnota minimální, jen to dál rozmělňuje natažený děj. A když chtějí mít Christianovy důvodu k jeho chování jako veliké tajemství série, musí to divákovi nějakým způsobem prodat. Musí ukázat, že to je důležité, že to je zajímavé a máme se na co těšit.

Tak jak je film prezentované teď, se akorát postavy chovají jako idioti. Srovnání s Hobitem nebo Potterem neplatí, tam ty úvodní příběhy samy o sobě fungují, tajemství je tam jako pikantní bonus, ne jako něco, co dosavadním událostem akorát podtrhává nohy a znemožňuje divákovi je brát jakkoli vážně.
Emma | Fandíme filmu
Emma | 2015-02-27 15:15:26 | 0 0
Anarvin: "... ne oživlá ilustrace pro zasvěcené čtenáře..." Ano a problém je právě v tom slovíčku "zasvěcené", protože tady vůbec nejde o to zda jsi četl nebo nečetl knihu, jak se omílá u většiny dnešních adaptací. Naopak, jde o to, že v tom filmu se dozvíš přesně tolik, kolik se dozvíš v knize. Nic míň, ale taky nic víc. Čtenáři knihy nejsou ani trochu ve výhodě, naopak spíš jsou ve výhodě diváci filmu, protože dostanou mnohem ucelenější a rychlejší podobu děje a to k čemu by se museli sáhodlouze prokousávat půl knihy, jim je naservírováno během dvaceti minut. Takže pokud chtějí ještě víc (v tomto případě informace, které budou mít své důležité místo v ději dalších dílů a jejich vyzrazení předem by úplně zničilo koncept dalšího vyprávění), mají prostě smůlu a není to nedostatek filmu, ale záměr. Kdyby se totiž v prvním filmu na plnou hubu řeklo třeba to, proč Christian po Aně jede a proč je kvůli ní ochotný ustupovat, ze svého stylu života, další díl by ztratil jeden z dost důležitých dějových pilířů. Asi jako kdyby ti Gandalf mrsknul do Společenstva prstenů flashforward o tom, jak letí orlové na pomoc Frodovi a Samovi po vhození prstenu do Hory Osudu. To by asi taky nebylo to pravé ořechové :-). Stejně tak bych nedoporučovala v Kameni mudrců vytahovat znění Sibyliny věštby, byť by to mnohé z děje nečtenářům knihy osvětlilo.

Eva: Plést si pojem film a seriál? Vážně? Aha... Ale nějaké to konkrétní porno ve kterém hrajou herci takhle slušně bych fakt chtěla vidět. Nemáš bližší info? :-D
Anarvin | Fandíme filmu
Anarvin | 2015-02-27 14:45:30 | 0 0
Pavča - Zatím žádná taková zmínka neproběhla, ale vyloučené to určitě není, pro studio by to byl jistě další zajímavý zdroj příjmů.

Eva - "knihu neznám, podobnost s upíry ze Svítání nejspíš jen čistě náhodná" - Padesát odstínů všedi původně vzniklo jako fan-fiction ze světa Stmívání, tak možná ten pocit pramení odtud

Emma - "...od chlapa, který prostě ani při nejlepší vůli nikdy nebude cílovou skupinou romantického snímku..." - Já mám třeba dobré romance moc rád, to jen tak na okraj ;-)

"A když to není v knize, logicky to nemůže být ani ve filmu" - S tím nesouhlasím. Film je pro mě samostatné dílo pro všechny, ne oživlá ilustrace pro zasvěcené čtenáře. Na plátně to pro mě buď funguje nebo nefunguje, jestli to předlohu následuje na pět nebo na sto procent, nepovažuju za podstatné.
Eva | Fandíme filmu
Eva | 2015-02-27 14:17:53 | 0 0
Velmi dobrá recenze, ušetřila mi psaní spousty (zbytečných) slov, popravdě, ani bych je asi nebyla schopná napsat, protože jediný pocit, který mi po shlédnutí tohohle čehosik vydávaného za film zůstal, je pocit - ježíííšmarjáá, co to bylo?? Herecké výkony na úrovni poornoherců (není překlep), děj - knihu neznám, podobnost s upíry ze Svítání nejspíš jen čistě náhodná, ....jeden z nejhorších seriálů, který jsem za poslední dobu viděla, dala bych tak maximálně 2/10, a to jen díky kukučům hlavní hérečky.
Emma | Fandíme filmu
Emma | 2015-02-23 00:40:25 | 0 0
Tak jsem se konečně taky vrátila z kina, a pro pořádek se můžu vyjádřit zasvěceně a přečíst si celou recenzi :-). Takže asi takhle:
Když to hodnotím čistě jako film, je těch 5/10ti od chlapa, který prostě ani při nejlepší vůli nikdy nebude cílovou skupinou romantického snímku, akorát. Jako ženská klidně jednu čárku přidám, protože mi to na poli (většinou značně plytkých) amerických romanťáren přijde minimálně jako nadprůměr (a pokud někdo tvrdí, že to je to nejhorší, co kdy v téhle sekci viděl a má potřebu mluvit o dopadu, píčovině, a dalších barvitých pojmech, tak toho teda zrovna moc neviděl :-D).
Ovšem jako čtenářka knihy hodnotící snímek jako adaptaci literálního díla, bych dala klidně 8/10ti a možná i 9, protože na rovinu říkám, že takhle dobře převedenou knihu na plátno jsem už hodně dlouho neviděla! Ať se jdou všechny Harry Potterové, Stmívání a Hobiti schovat (opakuju nehodnotím ani nesrovnávám mezi sebou ty filmy ani knihy, porovnávám čistě jednotlivě film x kniha) a do háje ať jsou i nespokojení čtenáři (nejspíš tak nějak nepobrali, že ta kniha skutečně není primárně o souložích, když jim vadí střídmější a opatrnější přístup k sexuálním scénám, protože zbytek je převeden na plátno bravurně).
Ale právě od faktu, že film je dokonalou ilustrací knihy se odvíjí i řada negativ zmíněných v recenzi, protože třeba detailní rozbor a objasnění toho, co Ana vidí na Christianovi, co on vidí na ní, proč s ní dokáže a chce souložit i bez BDSM a co ho vlastně k BDSM vede a proč se v něm vyžívá, v prvním díle knihy prostě obsaženo není (stejně jako tam blíže nejsou rozehrány ani osudy vedlejších postav)! A když to není v knize, logicky to nemůže být ani ve filmu, čili to není problém toho snímku ani jeho plitkosti a líbivosti, je to prostě záležitost předlohy (asi jako kdyby někdo vyčítal Kameni Mudrců, že v něm není do detailu rozebrána minulost Voldemorta, když se to řeší až někdy od čtvrté knihy). Samozřejmě to může divákům vadit, ale nepřijde mi moc fér brát to jako selhání filmařů, kteří mi (až na Jamieho, kterému toho "zlého" Christiana, ze kterého šel v knize vážně strach, prostě nežeru) jak před kamerou tak za kamerou přišli skvělí. Ani žádný ten zásadní poklesek "slabé" paní režisérky jsem nezaznamenala. Spíš naopak, třeba letecké scény mě docela dostaly-pohrála si s nimi fakt hezky. A nakonec můžu opravit ty, co už teď očekávají, že budou další díly furt o tom samém dokola. Nebudou. Další dvě knihy jsou dějově mnohem nabitější a spousta postav se dočká docela zajímavých vedlejších i hlavních zápletek :-).
Pavča | Fandíme filmu
Pavča | 2015-02-22 10:29:55 | 0 0
Chtěla jsem se zeptat jestli na DVD bude nějaká prodloužená verze filmu. Ano, ptám se navzdory tomu, že film dobrý nebyl. Díky
JohnWayne | Fandíme filmu
JohnWayne | 2015-02-16 15:31:24 | 0 0
Daniel nj, bohužiaľ sú tam a nielen tam aj takí jedinci čo majú niekoľko nickov a hodnotia filmy
thornhill | Fandíme filmu
thornhill | 2015-02-16 15:14:48 | 0 0
nerozumiem prečo sa o tomto filme tak hovorí ale možno aj o Basic Instinct v 92 sa toho tolko nakecalo
Daniel | Fandíme filmu
Daniel | 2015-02-15 22:49:49 | 0 0
JohnWayne:Nedávno som na csfd čítal komentáre uživavatelov,práve k tomuto filmu.Možno je to len môj názor,no povšimol som si že,určité pridané komentáre sú písane tím istim človekom,len pod iním profilom.Vsadil by som krk,že povedzme Redak to komentoval a hodnotil min 3 krat.Len môj názor :-)
JohnWayne | Fandíme filmu
JohnWayne | 2015-02-15 21:25:28 | 0 0
"Nejde o číselné hodnocení, jde o styl a formu slovního hodnocení." No ale čo čakáte od komentárov. Komentár je od toho, aby sa za prvé: hocikto mohol vyjadriť a za druhé: hocijako, to znamená aj jednou vetou, samozrejme nadávky a tak, to potom svedčí o mentalite toho jedinca. Ja osobne csfd.cz neuznávam je tam málo hodnotení a dosť "podivných" ľudí, ktorí majú body za nič, napr. taký Houdini za čo on má vlastne body? však prečítaj si jeho komentáre, vo viac ako 50% komentároch nehodnotí film, on píše len o oceneniach a má skoro 3900 bodov? To kde sme akože :D tí, ktorí mu tie body dali sú asi tiež padnutí na hlavu a on patrí medzi top užívateľov, no lol. A dosť ľudí si tam v tých komentároch pekne kadí do huby a nemajú filmoví prehľad a sú to práve tí, ktorí sú na prvých miestach :D Uznávam len číselné hodnotenia na zahraničných stránkach, lebo tam oproti csfd.cz hodnotí 3 až 4 násobne viac ľudí, čím viac hodnotení, tým lepšie a samozrejme aj recenzie uznávam, lebo človek, ktorý ich píše (ja sám píšem recenzie od roku 2012) musí mať prehľad a napíše plusy aj mínusy filmu, to v komentároch ťažko človek nájde, lebo tam píšu jedno (plusy) alebo druhé (mínusy)
Ondr4H | Fandíme filmu
Ondr4H | 2015-02-15 19:44:43 | 0 0
Nahodou redax je buh, tak dlouho jsem se nezasmál.Ale já jsem na ten carymaryfuckovsky styl zvyklý.
Emma | Fandíme filmu
Emma | 2015-02-15 18:28:58 | 0 0
JohnWayne: Nejde o číselné hodnocení, jde o styl a formu slovního hodnocení. Pokud film někomu přijde na 3,9 nebo nějakých 30%, tak proč ne. Pokud se však při tom vyjadřuje jako dlaždič a neumí o tom napsat větu, ve které by nebylo pět vulgarismů a tři posměšné urážky, pak je jasné, že je to jen další nenávistný a předpojatý ubožák, který si potřebuje nějaký svůj osobní komplex kompenzovat anonymní agresivitou na síti (ovšem jako správný zbabělec zásadně tam, kde předem ví, že se setká s přijetím a veškeré opačné názory bude moci přičíst na vrub zaslepeným fanynkám).
Salem | Fandíme filmu
Salem | 2015-02-15 17:14:58 | 0 0
Padesát odstínů šedi na Youtube https://www.youtube.com/watch?…