Komentáře 4

Jaaaara | Fandíme filmu
Jaaaara | 2013-09-24 14:57:22 | 0 0
Brousitch: K jablku - ilustrovat tímto neobratným způsobem určité společenské (a nevadí že menšinové) trendy ve filmu, který se bere setsakra vážně, je z mého pohledu naprosto absurdní - stejně jako překvapení hlavní hrdinky (bývalé agentky tajné služby), že na světě vše nefunguje tak, jak by mělo. Ta scéna je ve své podstatě zbytečná, neboť ten ideový přerod hlavní hrdinky [patrně nosné téma celého filmu - samotný ekoterorismus je jen nástrojem, jak změnu demonstrovat] je viditelný i bez podobně laciného (směšného - myšleno v rámci kontextu) gesta.

K černobílé perspektivě - jasně, záměrné to na 99,9% je, leč bohužel to má za následek, že celé snažení partičky "aktivistů" působí nevěrohodně - už jen z hlediska definice systému. Však stejně nevěrohodná jsou i promo-videa oněch korporací či firem - tudíž nechápu, proč by měli tvůrci následovat stejné schéma, když vědí, že to povede ke zpochybnění celého filmu. Jedinou světlou postavou je Ellen Page, která není takto jednorozměrná.

P.S.: Zájemcům o tematiku ekoterorismu, eventuálně o podobné aktivity v ČR doporučuji studii: http://www.rexter.cz/ekoterori… (sice z roku 2004, ale pořád v zásadních bodech aktuální).
Brousitch | Fandíme filmu
Brousitch | 2013-09-24 14:34:32 | 0 0
Myslím, že je to černobíle uchopeno záměrně a odkazuje to na propagační videa velkých firem, z nichž jedna (továrna u vody), tam dokonce figuruje. Ty také nejsou nijak objektivní ve vyobrazení dopadu na životní prostředí. Co se týče jablka z koše, tak vím, že v současnosti existují různé happeningy, kde se na plýtvání upozorňuje a vaří se tam z vyhozených potravin. Proto mi přišla tahle scéna efektivnější než kdyby tam někdo položil talíř s gulášem a řekl: "Tohle jsme uvařili z vyhozených potravin." Ve zbytku se shodnu.
Tom | Fandíme filmu
Tom | 2013-09-24 11:44:50 | 0 0
ololol, 8/10?? to je vtip.. souhlas s jaaaarou.. jablko, jidlo, hlavni postava traged...
Jaaaara | Fandíme filmu
Jaaaara | 2013-09-24 09:58:32 | 0 0
Nabídnu jinou perspektivu. Z mého pohledu docela velké zklamání, neboť scénář je strašně děravý (kupříkladu scéna s hluchou dívkou je dost nevěrohodná a nelogická). Silná tematika nedělá ještě dobrý film, poněvadž je důležité, jakým způsobem je zde kupříkladu "zelená" problematika uchopena - v tomto případě černobíle, navíc s velmi (nerealisticky) naivní hlavní postavou. Škoda, klasická konfliktní linie - vyšší morální cíle x partikulární osobní zájmy (a to v obou perspektivách - jak teroristů, tak podnikatelů) se dala zachytit určitě lépe.

P.S.: Některá gesta hlavní hrdinky, jež mají odkazovat na jistý ideový postoj a na samotný přerod postavy, jsou opravdu směšná - viz. absurdní scéna s jablkem z koše ;-).