Recenze: Navždy spolu

Recenze: Navždy spolu | Fandíme filmu
Rachel McAdams zapomněla, že existuje Channing Tatum. Jak mohla!?

Channing Tatum je takový Josh Hartnett posledních let. Pořád je ještě celkem cool se mu posmívat, protože ty taneční filmy už mu nikdo neodpáře. Na druhou stranu ale rozhodně není tak špatný herec, jak by se z množství posměšků mohlo zdát. Ne že by začal hrát zrovna nestárnoucí klasiky, ale ze zámoří se ozývají hlasy, že Jump Street 21 mu vyloženě sedne a v Navždy spolu také v žádném případě ostudu nedělá.

I když ze začátku to tak nevypadá, protože snímek začíná tak přeslazeně, až mě z toho bolely zuby. Chápu, že tvůrci potřebovali hodně rychle ukázat, že Paige (Rachel McAdams) a Leo (Channing Tatum) se hluboce milují, ale čtení kýčovitých svatebních slibů řadu diváků spíš odradí. Úvod zkrátka nevyšel. Naštěstí se vše v dobré obrátí, když přijde krutá rána osudu a film konečně pořádně začne. Paige při autonehodě ztratí vzpomínky na posledních několik let svého života a kompletně tak svého manžela vymaže z hlavy!

Následující události se chvílemi blíží víc k dramatu, než k romantické komedii a Lea stíhá jedna krutá facka osudu za druhou. Jeho žena je na jednu stranu fyzicky v pořádku a na rady doktorů se snaží vrátit do normálních kolejí. Jenže Leo je pro ni cizí člověk, kterého má strach se byť jen dotknout, o vytouženém objetí či polibku si Leo může nechat jen zdát. To ale zdaleka není to nejhorší. Paige totiž v posledních několika letech udělala ve svém životě drastické změny, které se najednou vůbec neudály. A tak je z přemýšlivé umělkyně najednou lehce slepičí nanynka, která vyjíždí po svém slizkém bývalém (Scott Speedman), paktuje se se stupidními kamarádkami z mládí a vrací se domů k rodičům (Sam Neill, Jessica Lange), o kterých jinak za poslední roky nechtěla ani slyšet.

Scénáristé (Abby Kohn a Marc Silverstein - Až tak moc tě nežere, Na Sv. Valentýna) se Paige sice snažili vykreslit jako pokud možno neutrální postavu, která je zkrátka vlečena nechtěným osudem a snaží se být pokud možno co nejvstřícnější, ale stejně je ve filmu často za mrchu, protože hlavním hrdinou je Leo. Příběh vnímáme jeho očima. Spolu s ním oslavujeme každé malé vítězství, těžce rozdýcháváme každou podpásovku a tajně doufáme, že se Paige paměť vrátí. Leo dělá všechno pro to, aby zas věci byly jako dřív, je trpělivý, ale budoucnost je značně nejistá.

Navždy spolu totiž sice na jednu stranu pořád je romantickou komedií, s poměrně klasickými momenty, ale občas dokáže mile překvapit a jak už bylo řečeno, místy děj sklouzává svojí uvěřitelností skoro až k dramatu. Což možná ani není divu, protože film byl natočen na motivy skutečné události. To ale neznamená, že by režisérský nováček Michael Sucsy zapomínal diváky bavit. I přes závažnost celé situace nechybí snímku nadhled a vtip.

Pokud pomineme kýčovitý úvod (a tak trochu i závěr), které filmu zbytečně kazí dojem, je Navždy spolu velice solidní romantická komedie, ve které Rachel McAdams umí být okouzlující ženuškou i neúmyslnou mrchou a Channing Tatum dobromyslným sympaťákem, kterému nelze nefandit, i když nosí strašně divné svetry ;-). Když nepočítáme poněkud akčnější a komediálnější Tohle je válka, tak se letos do kin zatím žádná jiná zamilovaná komedie nedostala. Takže jestli máte romantický deficit, neváhejte ani chvíli, určitě neprohloupíte.

7/10