Filmové náměty, které vycházejí z jediné prekérní situace, dostávají často u diváků palec nahoru. Šílená fanynka uvězní ve svém domě populárního spisovatele - to rozhodně nezní jako nuda. Horolezec si na 127 hodin zašprajcne ruku o ohromný balvan - pecka. Podobně nejspíš přemýšlí i Bryan Bertino. Tenhle texaský režisér ví, jak si získat patřičnou pozornost. Jeho kasovně úspěšný thriller Oni před osmi lety děsil svým ničím nepřiklášleným násilím, jehož terčem byl mladý pár v osamělém sídle.
Ale Bryan ví i to, jak se o pozornost vzápětí připravit. Jeho následující kus s příšerným českým názvem Nekřič a toč, který přišel o šest let později, to totiž do kin vůbec nedotáhl. Místo toho byl odlifrován rovnou do televize, což bylo vzhledem k jeho (ne)kvalitám asi jedině dobře. Nad tímhle Bertinovým krokem si nejeden kinofil ťukal na čelo. Proč si vydobýt svým debutem slušnou startovní pozici a následně o ni tak nesmyslně přijít?
Ale možná se blýská na lepší časy. Bertino se totiž vrátil ke konceptu “v jednoduchosti je síla” a pustil se do filmu s výmluvným názvem The Monster. Nadějně vyhlížející trailer má vynikající, až starosvětsky strašidelnou atmosféru a nedovolí vám ani na vteřinu uhnout očima. A co je skvělé – nejen že z něj prýští láska k hororovému žánru, ale dokáže způsobit i solidní husinu. Bertino vzal pár kvalitních ingrediencí: rozvedenou matku s dcerou (Zoe Kazan a Ella Ballentine), nepojízdné auto, opuštěnou vedlejší silnici za deštivé noci a něco, co se skrývá v okolních lesích (není to Méďa Béďa). Vypadá to na poctivou filmařinu, která má něco z Kingova Cuja i z klasického hororu Démon pomsty. Produkce se ujalo studio A24, které už úspěšně uvedlo indie záležitosti jako Čarodějnice nebo Green Room. To nasvědčuje, že nynější Monstrum bude v dobrých rukou. Kromě něj se ve filmu ukáže také underworldový Scott Speedman. Zatím bohužel nevíme, kdy se začít těšit (a bát) - v tomhle okamžiku známe jen datum 11.11., kdy film bude vypuštěn do vybraných amerických kin.