Recenze: Doba ledová: Mamutí drcnutí

Recenze: Doba ledová: Mamutí drcnutí | Fandíme filmu
Pátý díl ledové ságy pro děti je tu. Přináší nějaká překvapení?

První Doba ledová byla v roce 2002 velkým hitem a bohatě se 20th Century Fox vyplatila. Každých pár let pak přišel další díl s ještě větším rozpočtem a překvapivě i větším kasovním úspěchem. I přes kolísavou kvalitu jednotlivých dílů a často až příliš očividnou snahu vytěžit z populárních postaviček více než maximum, atakovaly poslední dva filmy hranici 900 milionů, takže není důvod takhle rozjetou franšízu zastavovat.

První díl přinášel hezké myšlenky o přátelství a sebedůvěře, které byly dětem podány v zábavném balení. Dvojka pak rozšířila příběhy oblíbených hrdinů, trojka měla dinosaury, čtyřka piráty. Pětka přestává chodit kolem horké kaše a žene hrdiny vstříc zatím největší myslitelné katastrofě – vyhubení života na celé planetě. Dokáží tomu Sid, Manny, Diego a jejich přicmrndávači zabránit?

Hybatelem událostí se stává nervózní veverka Scrat, která ve snaze konečně najít domeček pro svůj milovaný žalud rozpoutá události, jež ohrozí život na celé planetě. To jsme koneckonců mohli vidět už v kraťasu Vesmírná Scratastrofa, který loni fungoval jako upoutávka na tenhle film. Parta oblíbených hrdinů se pak snaží tomuhle průšvihu zabránit, takže se vypraví na dlouhou a nudnou cestu, aby něco udělala. Nedává to moc smysl a chuť poplácat scenáristy po zádech rozhodně mít nebudete.

Vrací se i všechny známé hlasy z předchozích dílů jako Ray Romano, Dennis Leary či John Leguizamo. Ani český překlad není v tomhle ohledu odfláknutý a leckdo zase po pár letech rád uslyší opatrného Mannyho či roztržitého Sida. Jak se v průběhu dílů ansámbl postaviček rozšířil, žádná postava zde nemá dostatečný prostor pro rozehrání vlastní dramatické linky. Jen si to vezměte – Manny s družkou Ellie, dcerou Broskvičkou a jejím nastávajícím, tygři Diego a Shira, lenochodi Sid, jeho babička a Brooke, lasička Buck, vačice Eddie a Crash… A to vůbec není všechno. Figury tak skáčou jedna přes druhou a divák o jejich osudy ztrácí zájem. Ani lepidlo v podobě celoplanetárního ohrožení pak nefunguje nijak fatalisticky a v průběhu filmu se přistihnete, že vás vlastně už nic nezajímá.

I přes všechny mé výtky není pochyb o tom, že pátá Doba ledová bude mít úspěch a za pár let nás čeká šestý díl. Nezabrání tomu ani suverénně nejhorší hodnocení tohoto dílu ze všech, takže musíme čekat, až se strasti upištěné veverky a stále plošších postaviček zají i malým divákům. Jen tak brzy to ale nebude.

Nastavovaná kaše jako málo co jiného. Příběhovou nelogičnost a nezajímavost se tvůrci snaží vykompenzovat tunou postav a rádoby vtipných situací, ale na rozdíl od koukatelné jedničky tady už nefunguje téměř nic. Snad to za pár dalších dílů tahle prehistorická parta zabalí už úplně.

3/10