Recenze: Crazy Joe

Recenze: Crazy Joe | Fandíme filmu
Jason Statham vyměnil ostrou akci za kriminální drama o odčinění hříchů minulosti.

Dnes do našich kin vstoupil snímek s názvem Crazy Joe (originálním názvem Redemption) v hlavní roli s Jasonem Stathamem. Pod filmem je jako režisér i scenárista podepsán Steven Knight. Pro toho byl Crazy Joe režijní prvotinou, na scenáristickém poli už to však úplný začátečník není. Na svém kontě má mimo jiné temný thriller Špína Londýna (nominace na Oscara za nejlepší původní scénář) a Východní Přísliby, ceněné drama z ruského zločineckého prostředí v Londýně. Jak to dopadlo, když se Knight do britské metropole podíval jako režisér?

Stathamův hrdina Joey je bývalý elitní voják, který utíká před svou temnou minulostí. V té provedl několik opravdu zlých věcí cizím lidem i svým blízkým, což je divákovi postupně odkrýváno v krátkých flashbacích. Hlavní hrdina se ocitá na samém dně, ale následně získává šanci své chyby odčinit, a je odhodlán pro to udělat vše. Pomáhat se mu v tom snaží sympatická jeptiška Cristina v podání Agaty Buzek, o které se postupem času také dozvídáme, že její minulost není zrovna čistá.

Předem je třeba říci, že se nejedná o klasickou akční podívanou, na jakou jsme u hlavního protagonisty zvyklí. Snímek kromě asi tří krátkých bitek akční vůbec není, daleko spíš se jedná o sociální drama o člověku, který se snaží vykoupit ze svých hříchů. Jason Statham je ve své komplexnější roli překvapivě celkem uvěřitelný, a i když má ve svém repertoáru jen asi dvě grimasy, neměl jsem s ním problém, a jeho obsazení mi sedlo. Polka Agata Buzek je ve své roli taktéž přesvědčivá.

Největší klady (a paradoxně i největší zápory) Crazy Joe tkví v příběhu a jeho podání. Ten totiž na rozdíl od mnoha podobných nepůsobí směšně, či pateticky, jak je u filmů o bývalých žoldácích s temnou minulostí často zvykem. Stathamova postava je navíc příjemně uvěřitelná v tom, že se sice snaží odčinit zlo, ale páchá při tom další. I když má ale děj sám o sobě hlavu a patu a v žádném případě není bez zajímavosti, provedení je příliš utahané. Snímku chybí jakákoli gradace či napětí, takže jsem se chvílemi začínal nudit (a to má film pouhou hodinu a půl).

Crazy Joe je určitě zajímavou podívanou, ať už kvůli svému příběhu, nebo ústřední herecké dvojici. Jason Statham si střihl netradiční roli, ve které nezklamal a stojí za úvahu, proč nedostává podobné příležitosti častěji. Debut režiséra Stevena Knighta bohužel sráží nulová gradace děje a absence jakéhokoli napětí. Snímek tak ve své snaze zůstal kdesi na půli cesty. Přesto má slušnou atmosféru, a pokud chcete vidět Jasona Stathama v trochu jiné herecké poloze, Crazy Joe je určitě slušnou volbou.

6/10