Recenze - Percy Jackson: Moře nestvůr

Recenze - Percy Jackson: Moře nestvůr | Fandíme filmu
Jak dopadlo pokračování nejúspěšnějšího potterovského následovníka?

Percyho Jacksona, hrdinu knižní série amerického spisovatele Ricka Riordana, na filmové plátno před třemi lety uvedl samotný Chris Columbus. Úspěch Harryho Pottera vyšlapal cestičku pro další dětské fantasy a Percy Jackson rozhodně patřil k těm, které si svoji existenci minimálně po finanční stránce obhájili.

Percy Jackson (Logan Lerman) začíná pochybovat o své hrdinské auře, kterou si vydobyl po tom, co vrátil ukradený blesk na Olymp. Rozhodně není nejrychlejším ani nejsilnějším členem Tábora Polokrevných a komunikace s vlastním otcem je také na mrtvém bodě. Nebýt tajemného proroctví, které se váže k Percyho osobě, nejspíš by neřešil jiné problémy, než každý druhý teenager. Ještě že se na scéně objeví staronový nepřítel Luke (Jake Abel)! Percy se svými přáteli (Alexandra Daddario, Brandon T. Jackson) a bratrem, kyklopem Tysonem, (Douglas Smith) je tak nucen vydat se na další nebezpečnou výpravu. Tentokrát za bájným Zlatým rounem. Cestou si ujasní nejen rodinné hodnoty, ale i vlastní hrdinské předurčení.

Režii druhého dílu s dodatkem Moře nestvůr byla svěřena Thoru Freudenthalovi, v jehož portfoliu naleznete pár nepříliš lákavých rodinných komedií z nichž si žádná nevysloužila nadprůměrné hodnocení. O to víc překvapuje, že po režijní stránce není druhý Percy Jackson průšvih. Freudenthal dostal k dispozici zavedený svět a díky přemíře vysvětlování v prvním díle nemusí divákům únavně představovat každou vedlejší postavu a legendou, která se k ní váže. Možná je to tím, že Evropané jsou obecně lépe seznámeni s řecko-římskou mytologií, ale koho v jedničce neštvalo neustálé opakování toho který bůh je bůh čeho, ať zvedne ruku. Díky přijatelné stopáži sto osmi minut není prostor ani pro hlubší vývoj vztahů či zbytečné otálení a děj tak příjemně odsýpá, což je přesně to, co si cílový divák žádá. Thor Freudenthal si jistě zaslouží pochvalu za dobré řemeslo, ale nikoho nejspíš nepřekvapí, když jeho dalším filmem bude další lehce zapomenutelná rodinná komedie. Pochvalu si zaslouží i triky, které navzdory skromnějšímu rozpočtu (ano, tak dnes nazýváme film, který stál 90 milionů dolarů) nepůsobí lacině a to ani po konverzi do 3D.

Herecký ansábl je sestaven ze sympatických mladých herců, kterým škodí jedině jistá míra scenáristické topornosti a v případě České Republiky i dabing, který zabíjí veškeré původní hlášky, k nimž se díky absenci času, či potřebného překladatelského umu nepodařilo najít vhodné české ekvivalenty.

Percy Jackson: Moře nestvůr je solidní dětskou fantasy, která je zvládnutá jak po režijní, herecké či trikové stránce. Pokud chcete hledat problém, hledejte ve scénáři, který je právě díky ohledům na cílovou skupinu místy hodně zkratkovitý, nebo naopak doslovný. Celkově sice nejde o nadprůměrný film, který by měl šanci zabavit jak děti i dospělé, ale ti dospělí u jeho sledování nebudou trpět tolik, jak mohli původně předpokládat.

7/10