Recenze: Ruby Sparks

Recenze: Ruby Sparks | Fandíme filmu
Po dlouhé době je tu opět svěží romantická komedie, která dostane i ty největší cyniky!

V posledních letech to vypadá, jako by nezávislé filmy a romantické komedie úplně stagnovaly. Bratři Duplassové, velcí matadoři indie filmů, trefí pod svým režisérským, hereckým a producentským záběrem tak jeden film z pěti a romantickým komediím vládne Katherine Heigl, tedy nejvíc přeplacená herečka současnosti. Když proto vyjde film jako je Ruby Sparks, mile rádi mu trochu nadhodnotíme.

A aby také ne, další počin od režisérů Malé Miss Sunshine totiž vážně stojí za to a nemalý podíl na tom má zápletka. V centru pozornosti je trápící se populární spisovatel Calvin (Paul Dano), do jehož života ze dne na den vstoupí dokonalá dívka Ruby (Zoe Kazan). Na tom by rozhodně nebylo nic neobvyklého, kdyby však Ruby nebyla oživlou fiktivní postavou z Calvinova vznikajícího románu. Jenže napsat si dokonalou přítelkyni, to s sebou nese nejeden konflikt.

Zoe Kazan, která k filmu také napsala scénář, může poděkovat Kristen Wiig a Annie Mumolo, protože právě po jejich Ženách sobě se studia minulý rok rozhodla, že by asi nebylo vůbec špatné dát druhořadým herečkám šanci s jejich originálními scénáři. A Zoe podle všeho umí psát rozhodně obstojně, protože se v Ruby Sparks musíte chtě nechtě alespoň na pár vteřin poznat. Je to prostě inteligentní a pohodový film o podstatě a fungování lásky a vztahů, který všechny sladké hvězdičky a mašličky, co obalují moje předešlé tvrzení, nekompromisně trhá na zem a ještě si dupne. Zoe se ale ke svým postavám přesto chová hezky. Svou charismatickou, temperamentní a ztřeštěnou Ruby provede všemi existujícími emociálními stavy, které hází neurotický a ufňukaný Calvin na papír, ve snaze napsat si svou milovanou podle svých představ. A vy asi už tušíte, jestli se mu to povede nebo ne, co si z toho odnese a jaké poselství vám tenhle film chce nakonec říct. Ale právě proto vám můžu Ruby Sparks jen doporučit. Protože ji všechna ta klišé nakonec odpustíte, až uvidíte neodolatelné kukuče Zoe Kazan, okořeňující roličky Annette Bening a Antonia Banderase a uslyšíte povedenou symfonickou hudbu Nicka Uraty.

Oscara si za to, jako v případě podobně laděných Začátků, nikdo sice neodnese, ale mezi DVDčka Malé Miss Sunshihe a Horší už to nebude, nic nemůže pasovat lépe. Na rozhádané i udobřené večery ideální a vzhledem k tomu, že se teď v zimě takové večery vyskytují v hojnějších počtech, Ruby Sparks vás během nich nezklame nikdy.

Ruby u nás momentálně vychází na DVD a Blu-ray a vy si ji můžete v případě zájmu pod článkem rovnou objednat.

8/10